dinsdag 20 juni 2023

"Uit eten" op koste van de gemeente Eindhoven πŸ˜‹✌

op de video uit 1999 hieronder gebruikte ik als kunstenaar nog gewoon mijn achternaam "De Waal © ( plus het jaar van mijn geboorte ) 65....  geboren als Johannes Henderikus de Waal in de Johannes van de Waalsweg te Eindhoven ( Woensel West 700 meter van waar ik nu woon ) De naam Dwaal (verbastering achternaam ) kreeg ik van colega's toen ik nog (nacht)chauffeur op de taxi was en de naam Haas ( verbastering voornaam ) van het dochterje van een van mijn ex vriendinen, die kleine meid kon de naam Hans nog niet uitspreken....en zo zijn de DwaalSporen een fijt geworden.... The Dutch redhead, Irish / Dutch Pooka...https://sites.google.com/view/wikipedia-dwaalhaas/levens-kunst#h.wvevow1jjj5q

in 1999 daagde ik het Omroep Brabant televisie programma "Vaste Prik" uit om een levensgrote vlag met mijn Kunst er op, op te hangen aan het hoogste punt in Eindhoven, dit begon in het gemeentehuis in de stad, samen met de toenmalige Miss Brabant Jessica Breemer... 

in 1999 had ik ook mijn project EXPOSITIE WANDEL ROUTE 1 maand lang, ruim 100 DwaalKunst / DwaalArt schilderijen op 52 plaatsen tegelijk verspijd over de binnenstad van Eindhoven.
 
niet lang daarna begonnen steeds meer media mij de "stadskunstenaar" van Eindhoven te noemen...
nu ( va 1999, bijna 25 jaar later ) met alle inzet, zonder ook maar 1 cent aan hulp of subsidie of wat dan ook van de gemeente.. op de cursus MHFA na ( die ik graag wilde volgen ivm mijn Leefmuseum / inloop )

onder het mom van, als de gemeente(raden) stads-politiek mij niet wil zien, dan moet ik mischien die "luis in de pels" wel gaan worden ?  

toen kwam onlangs de mogelijkheid om gratis de 5 daagse cursus politiek actief te gaan volgen... 
voor mij persoonlijk is het gewoon om wat te netwerken, want ik vind dat je als kunstenaar politiek en religieus neutraal moet blijven, zowiezo, op alle gebieden neutraal, wat als kunstenaar heb je vooral de functie om DwaalSporen achter te laten.... 

de text hier onder zat onlangs in mijn mailbox....  "YES, gratis eten ΓΆp nivou"

Beste deelnemers,

Komende week is alweer de laatste bijeenkomst van Politiek Actief.

Hopelijk kijken jullie allemaal terug op een interessante, leerzame maar ook leuke cursus!

We gaan de laatste week in.

 

De laatste cursus wijkt af van de dagen hiervoor.

Zoals in het overzicht aangegeven komen we nu op een dinsdag bij elkaar: dinsdag 20 juni.

Ook starten we wat eerder, omdat de raadsvergadering eerder begint: vanaf 18.00 uur.

Maar we willen jullie de gelegenheid geven om (gratis) een hapje mee te eten vooraf: vanaf 17.15 uur in het bedrijfsrestaurant.

Als je daarvan gebruik wilt maken hoor ik dat graag!

Standaard is het aanbod in het bedrijfsrestaurant vegetarisch.

Wil je liever vlees of vegan eten, geef dat dan even aan!

 

Als ik geen reactie krijg, dan ga ik ervan uit dat je NIET mee eet en om 18.00 uur aanwezig bent.

Let op: deze keer zitten we in ruimte 3.32.

Hopelijk tot dinsdag!


05:15 

Goeie morgen, ieder 1 > ☕☕☕

Wat een mooie dag ( weer )  

07:15 

Mik is net vertrokken , naar zn werk.. 

Twas weer gezellie... 

Ik heb hier in mn foortuintje net de plantjes water gegeven en zit nog ff lekker buiten aan de koffie... 

10:45 

πŸ˜πŸ™Kei lief toch ?

Gister had ik van Jaqueline 2 pakken koffiepads gekregen ( koffie / pads, kartonnen bekertjes ) zijn altijd zeer welkom voor het Leefmuseum... 

En toen ik net een koffietje wilde gaan zetten zag ik dat Mik er een minimarsje op gelegd had toen hij vanochtend naar zn werk ging 😁☕leuk allemaal.. 


11:45

Leuk joh, zo'n soort rolletje als "verbinder in de wijk" 😎 hier in mn foortuintje... Net weer een leuke leerzame babbel gehad over mensen ( met minimum/laag inkomen ) goedkoop te kunnen doorsturen naar culturele dingen in Eindhoven... binnenkort krijg ik hier ook de folders om dat ( beter ) te kunnen gaan doen....

Ik verwijs mensen al vaak door naar oa een Ervaring die Staat, HK1,  Hemeltje, WijEindhoven, bewindvoering, Sociaal raadslieden, Algemene Hulpdienst.. enz. 

( Allemaal mooie initiatieven ) 


de folders ( en pennen ) van Cultuur Inclusief heb ik nu al, ... die hebben ze net gebracht πŸ™
Het is toch mooi dat mensen mij helpen om mensen te helpen 🌹




13:15
#DANKBAARπŸ™ Net een mooie "oude" ( vintage ) paspop gekregen voor de DwaalStore πŸ‘
16:45
Ik ben er al 🐰...
Bij het gemeentehuis, ik ben benieuwd wat ik te eten krijg πŸ€”
En van de andere kant , when cares, its free 😁... 



21:30 
Ik heb mn certificaat gehaald 😁
En na afloop, bij de borrel, ook nog wat "folders" fotos ( voor & achter ) aan verschillende raadsleden en ( Eindhovense ) politici kunnen geven / uitdelen en neerleggen.. 
23:00
ondertekend door ( burgemeester ) Jeroen Dijselbloem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten