maandag 19 juni 2023

Elke maandag Leefmuseum / (gratis) inloop


Van 12:00 tot 18:00 Edisonstraat 39 5621HK Eindhoven. iedereen is welkom en uiteraard staat de koffie ( of thee ) klaar....

00:15
Nachtwerk ( poetsen & opruimen ) & Hazenslaapjes.. want va 12:00 is het weer mn wekelijkse inloop / Leefmuseum... 
ik weet niet wie er komt of hoe laat, wie, wat, waar.. maar voor mij is het oop een "stok achter de deur" om minimaal 1 x per week mn huis te poetsen... 

verdienmodel ? geen.. koffie, thee is gratis, alles word betaald via mijn eigen Stichting, vrijwillige donaties, DwaalStore, en mijn Kunst.. ik ben er trots op om te kunnen zeggen dat ik voor mijn stichting of projecten nog nooit subsidies of fondsen heb aangevraagd... 

02:30 copy & Paste
een oud stukje over het oude ( Leefmuseum ) 

LEEFMUSEUM EINDHOVEN: GO THERE OR BE SQUARE!

door Eveline Jordens 23 juli 2019 ( via Facebook ) 

Zo ontzettend vaak geรฏntrigeerd langs de bonte voortuin gelopen van kunstenaar Hans de Waal alias Dwaalhaas Eindhoven. Zal ik aanbellen om even te vragen of ik binnen mag koekeloeren? Steeds toch maar niet gedaan, vanwege 'drempels'. Toen zag ik dat Hans zijn huis en tevens atelier op maandag openstelt voor een ieder die creatief bezig wil zijn, wil kletsen,

even in het winkeltje wil neuzen of gewoon lekker zichzelf wil zijn. Ik besloot om het nieuwsgierig Aagje in mezelf te sussen en stapte op de fiets.

Zeilen op de vloer met natte verf, doeken waar aan gewerkt wordt, OVERAL kunst en nieuwe projecten. Ik wist: hier mag geleefd worden! Ik voelde me vrij en op mijn gemak om door het atelier, de tuin en het tweedehands winkeltje te banjeren en aan te sluiten bij het gesprek. Hans geeft je met zijn relaxte vibe het gevoel dat je er mag zijn. Niet alleen in zijn huis, maar gewoon in het algemeen en dat voelt fijn. Die drempel die ik toen voelde was misschien wel de meest onterechte imaginaire drempel ooit...

Dus ga op maandag allemaal naar de Edisonstraat 39 en LEEF (OP)! ๐Ÿ™‚      https://www.facebook.com/leefmuseum

het stukje hier boven is geschreven in 2019 en sinds die tijd zijn er dingen veranderd, mede door corona tijd, maar ook door het fijt dat en nu in Eindhoven veel gesubsidieerde locaties zijn weer je jezelf gratis creatief kan uiten, dar verwijs ik dan ook graag naar door... 

maar voor een bakje koffie of thee , een luisterend oor, uitwisselen van ideen enz dat kan allemaal nog steeds..

ik, mn stichting, zijn wel bezig met het maken van een studio vanwaaruit van alles mogelijk gaat worden... 

en straks als de winter weer gaat aanbreken dat komt er smaandags weer een nieuw creatief meedoe programma, maar dan in een "ander jasje"... 

05:10 

het is wel zo "kicken" ๐Ÿ˜Ž elke morgen, elke dag.. het gezang van de vrolijke fluiters van de buurman... "zangvogels" ik heb er ( ook ) plezier van, en het kost mij helemaal niets, ik hoef ze niet eens te voeren of te verzorgen... "Life is good"
06:15
Voor het eerst ( sinds ) zaterdag weer buiten op mn DwaalTerras..
Kheb gister de hele dag KO op de bank gelegen ๐Ÿ˜‡
"Drank maakt meer kapot dan je lief is" ๐Ÿฐ๐Ÿ˜
Dus ook maar meteen de stichting / kringloop bak hier buiten gechecked... 
#DANKBAAR๐Ÿ™ iemand had er weer leuke spulletjes in gezet ๐Ÿ™ oa leuke verzilverde AH theelepeltjes & gebaksvorkjes maar ook een doosjes uitdeel chocolaatjes.. ๐Ÿ‘ en die chocolaatjes kamen vandaag (Leefmuseum) weer goed van pas voor mn evt "gasten" bezoekers...

09:30
Bijna klaar met poetsen en opruimen want, goed genoeg is OOK goed ๐Ÿ˜
Bovendien zou het droog blijven vandaag, du we kunnen ook buiten in mn foortuintje zitten.. 

Het is wel kut dat er vandaag weer een pepaald iemand komt die altijd iets wil hebben maar nooit iets komt brengen, zelfs geen positieve energie... 
Maar het is niet anders, ik hoop dat hij niet lang blijft want met zijn taalgebruik schrikt hij hier andere mensen af ☹️... 

11:20 nu aleen nog maar koffie zetten en dan ben ik er weer helemaal  klaar voor. Mijn manager is er meestal om 12:00 al, soms blijft hij een uurtje en soms blijft hij de hele middag, het hangt er altijd maar vanaf of hij het druk heeft of niet. Dus als er iemand is die mijn manager wil spreken ?  bv over de aankoop / lening / mogelijkheden van DwaalArt / Dwaalkunst etc.  dan moet je er vroeg bij zijn... 
11:50
Ik werd net gebeld met de vraag of ik ook een "Indianen" hoofd kon schilderen, maar dan verwachten mensen meestal een soort van portret foto achtig ding .. 
Nee dat doe ik niet, ik schilder zoals ik wil schilderen, mijn geheel eigen stijl dus... 
Dus ik heb die persoon ook maar ff een appje gestuurd met mijn "native American" .. 
17:00
Nog 1 uurtje Leefmuseum en dan mag / kan er weer een pilske gedronken worden ๐Ÿ˜

Geen opmerkingen:

Een reactie posten