maandag 3 juli 2023

elke maandag Leefmuseum / inloop...

06:30   
Goeie morgen ieder 1 > ☕☕☕☕ ( ik ben net wakker, dus eerst koffie )
07:00
"KunstSalon" Leefmuseum, inloop, open-atelier... het maakt niets uit hoe je het wil noemen, maar iedereen is welkom, elke maandag tussen 12:00 en 18:00 de ( gratis ) koffie of thee staat klaar... 
na 18:00 mag / kan er ook wat alcoholiesch gedronken worden, maar dan moet je dat zelf mee nemen.. 


( hobby / knutsel ) materiaal en ruimte was / is altijd gratis, bekostigd door de stichting .. zonder subsidies fondsen etc. maar omdat er tegenwoordig steeds meer gesubsidieerde plaatsen in Eindhoven zijn en komen ben ik ( tijdelijk ) gestopt met het crea gebeuren.... 

daarvoor in de plaats is het op maandag ( tijdelijk ) meer een zoete inval geworden waar en waarover er van alles gepsproken en bestproken kan worden... de toekomst van het leefmuseum en projecten, Studio Dwaalhaas, kunst, culuur, homestead, zelfredzaamheid, VR, AI, de onderwerpen zijn divers, alles is bespreekbaar en niets of niemand is vreemd... kunnen we je ergens mee helpen, wil je ideen delen ... samenwerken ? kom gewoon eens langs op een maandagmiddag en schuif je bij ons aan....

op maandagmiddag zijn ook de kringloopwinkel, de DwaalStore, Het plantenAsiel, en de Dwaalhaas Art Gallery geopend, dus een bezoekje op maandag is altijd/ / telkens weer een unieke ervaring.... 

09:30
boodschappen, koffie, melkcupjes, suiker, schoonmaakspul gekocht... 
kwas ff in paniek, ivm bezoek / inloop,  maar ik vond gelukkig nog 10€ in een potje

( mijn week/leef geld ( 50€) krijg ik elke week op maandag 16:00 ).. dus dat is ook niet altijd "handig"

09:30 ( nog steeds )
dus ik heb nog 2.5 uur om op te ruimen en te poetsen... 
en dat moet beter dan afgelopen maandagen, want ik denk dat er weer iets te veel wind enzo staat om buiten te zitten... 

10:30
ff zitten ☕ koffie, rust... "hartkloppingen" 😔... ( Waar doe ik het voor ? ) ... Leefmuseum, stichting, recycling, kringloop, plantenAsiel, BuurtBieb, weggeefkast... Sowieso.. nonprofit / sociaal / onbetaald / ongesubsidierrd  / sponsorloop ... "ondernemen" ...? 

Maar okay.. dat ( hier boven ) was ff een dipje, heb ik wel vaker last van... Maar gelukkig ben ik meestal ( 90% ) wel positief met het besef dat karma meer van waarde is dan geld .. 🙏✌️
Ik heb nu nog ruim 1 uur de tijd om de vloer te dweilen, wc schoon te maken, en dan is het goed genoeg, want goed genoeg = ook goed... 
16:00
iedereen die er was is inmiddels ook weer weg... Dus "tiet veur un pilske" 🍺....
Ik zou eigenlijk ook nog shag moeten halen, maar ik kan niet voor 18:00 thuis weg ( het Leefmuseum / inloop is tot 18:00 ☹️.... Dus nog ff peuken recyclen.. zelfredzaamheid .. 

Think big(ger) ... Eindhoven ( oa Woensel West ) is een mooie stad / wijk, ik ben er geboren en getogen, en ik heb hier veel meegemaakt positief en negatief , veel gedaan en mezelf gratis en belangeloos ingezet, voor de wijk, de stad, de mensen van alle "rangen en soorten" ... De media noemt me zelfs al jaren "stadskunstenaar" van Eindhoven ... Maar wat heb ik er aan ? Wat zie ik concreet terug van Eindhoven ? Gesubsidieerde instanties, de gemeente etc. wat al deze en anderen zien mijn inzet kennelijk niet, word niet gewaardeerd, dus whats te point om mn nam no te verbinden aan Woensel West Woensel West Side Stores, Eindhoven... Uberhaubt... Het kost me allemaal tijd, ( dus persoonlijke )  vrijheid, ruimte en geld... 
Why ? Het roer moet om.. komende winter cq najaar, volgend jaar.. is Eindhoven the  black hole / fruitmachine die / dat enkel neemt maar niets geeft ...
Bovenstaande is weer uit "moedeloos" en zelfmedelijden geschreven... En mischien zelfs ook een beetje zelfoverschatting ? 
Maar 2 make a point... 
Dr zijn zoveel instanties die EN subsidie krijgen EN daarnaast ook nog een ( financieel ) verdienmodel hebben... 
En dat is volgens de meeste instanties, wethouders, stichtingen, bedrijven etc. een "normaal" 🤔.. iets.... 
Kennelijk is het antwoord dat stichting Dwaalhaas minder sociaal / nonprofit / gratis / toegankelijk moet worden... ☹️






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten